De rol
Ben je service- en klantgericht? Draag je zorg voor goed onderhoud en ben je dienstverlenend? Lees dan snel verder!
Jouw rol
De producten die Hitec levert zijn procesmachines voor maaltijdcomponenten, mengen, vormen, transporteren, coaten, braden, koken, koelen en vriezen. Als servicecoördinator is het jouw taak om de serviceafdeling van Hitec goed te laten verlopen. Dit alles doe je om de procesmachines optimaal te laten werken bij klanten.
Klanten kunnen bij Hitec een servicecontract afsluiten, zodat twee keer per jaar de machine nagelopen wordt. Als servicecoördinator sluit je servicecontracten af en beheer je deze, zodat je tijdig onderhoud inplant. Vanaf het moment dat een ontwerp in productie gaat ben je al betrokken, zodat je later in het proces weet wat benodigd is qua onderhoud en zorg je ervoor dat alle benodigde informatie klaarstaat in het ERP-systeem, Ridder IQ.
Inplannen van onderhoud doe je zo’n 3-4 maanden vooruit. Bij het inplannen houd je rekening met prijzen, levertijden, maak je offertes voor de voorraadbepaling en bestel je de spare parts. Bij de verkoop van spare parts check je of de prijs nog actueel is of vraag je deze op bij leveranciers. Je denkt hierin zelf na wat reëel is en hebt een goede kijk op prijs-kwaliteitverhouding.
Afstemming
Je bent het eerste aanspreekpunt voor service, storingen en het bestellen van spare parts. Klanten nemen contact op via telefoon en mail en jij vraagt uit wat het probleem is en bepaalt hoe deze opgelost kan worden (telefonisch of op locatie). Wanneer een monteur op locatie aan de slag gaat, zorg je dat alle benodigde informatie beschikbaar is.
Door jouw eigenaarschap vind je het vanzelfsprekend om de klant nog even te bellen na het onderhoud, hoe het gegaan is en ze tevreden zijn met het resultaat. Als een contract afloopt, neem je contact op met de klant, om te zorgen dat deze verlengd wordt. Binnen de Benelux heb je veelal te maken met eindklanten en daarbuiten met dealers van verkoopkantoren.
Je hebt contact met collega’s, leveranciers en klanten. Dit zorgt ervoor dat je na juiste afstemming, een servicemodule kunt opstellen ter ondersteuning aan monteurs. Als een project is afgerond, zorg je ervoor dat de machine is toegewezen aan de klant, zodat je servicehistorie opbouwt, waaruit je informatie kunt putten.
Standplaats: Zwolle
Wat breng je mee?
• Relevante werkervaring in de techniek is een pré;
• Teamplayer die klantgericht en communicatief vaardig is;
• Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Wie ben jij?
Je hebt een dienstverlenende drive om de serviceafdeling tot een succes te maken. Je voelt je verantwoordelijk voor servicebeheer, waardoor je proactief aan de voorkant van het proces al spart met de collega’s van inkoop en de juiste stukken aanvraagt bij de engineers.
Je bent gedreven om service en onderhoud te borgen. Je zet je in om storingen zoveel mogelijk te voorkomen, structurele oplossingen aan te dragen en terug te koppelen naar de engineers. Daarnaast ben je gemotiveerd om service naar een hoger niveau te brengen, vooruit te plannen in onderhoud en op een zorgvuldige manier met klantvragen om te gaan. Je ziet het als je doel om meer spare parts en onderdelen te verkopen en Hitec te laten groeien.
Hebben wij je interesse gewekt en wil je reageren op deze vacature? Stuur dan je uitgebreide motivatie en cv per e-mail naar: info@hitecbv.nl
acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld